5 דרכים לטיפול בבעיות בריאות נפוצות בקרב קשישים

ככל שאנו מתבגרים, הבריאות שלנו מעסיקה אותנו יותר מכיוון שאנו מגלים מספר עצום של בעיות בריאותיות אצלנו ואצל המכרים שלנו כמו דלקת פרקים, מחלת לב, סרטן, אלצהיימר, מחלות נשימה, סוכרת , ועוד. המדע העכשווי וההתפתחות ברפואה אפשרו לקשישים לחיות זמן רב יותר הן באמצעות טכנולוגיה והן באמצעות מודעות המטילה על הקשישים לעשות יותר בעצמם כמו לדוגמא לאכול בריא. על ידי אכילת יותר פירות וירקות והימנעות מאוכל לא בריא, תישארו בריאים או לדוגמא לקיים אורח חיים בריא ופעיל. עם ההזדקנות, ההסתברות לבעיות גופניות כגון שמיעה או ראייה לקויה, עולה. במאמר אגע ב5 דברים שרופאים ממליצים לעשות כדי ליהנות יותר מחווית גיל הזהב למרות הבעיות:

# 1 לתכנן מחדש את השגרה היומית

על מנת לסייע לקשישים להישאר פעילים ועצמאים מבחינה גופנית, חשוב לבצע שינויים בחיי היומיום. כלומר לתכנן את היום בצורה בריאה יותר עם דגש על השלמת משימות חשובות יותר. זה עוזר להם לשמור על תחושת שליטה חזקה בחייהם.

# 2  הפיכת החיים היומיומיים לקלים יותר

ישנן דרכים רבות לעודד קשישים עם מגבלות פיזיות לעסוק בפעילויות יומיומיות. שימוש בידיות בנויות, כיסא רחצה או מתקני עזר לכלי האכילה יכול לעזור לקשישים עם קושי אחיזה להאכיל את עצמם. יש עוד הרבה ציוד שיכול לעזור לקשישים לבצע פעולות בסיסיות ואפילו לעודד ולשמח אותם.

# 3 שיפור חזון

עם ראייה מופחתת, חיוני להשתמש בכתב גדול יותר כדי לעזור לקשישים שלנו לקרוא טוב יותר. זה כולל תיוג מחדש והגדלת תאריכי התפוגה של פריטי מזון ותרופות, השימוש במגדלים יכול לעזור להם בקריאת עיתונים ותוויות אחרות. אורות דלוקים גם יכולים לעזור לקשישים להתמצא טוב יותר בביתם.

# 4 יצירת בית בטוח יותר

נפילות עלולות לאיים על בריאותם של קשישים. מכאן שיצירת סביבת מגורים בטוחה יכולה לשפר בטיחותם. כדי להפחית נפילות, אנו יכולים להסיר את העומס ברחבי הבית, כמו גם לארגן מחדש רהיטים להרחבת שבילים.

# 5 פיתוח סביבה חיובית יותר

שמירה על ראש פתוח לחקירת פעילויות חדשות ומשמעותיות יכולה ליצור השפעה חיובית על רווחתו הגופנית והנפשית של הקשיש שלנו. עודדו אותם ללמוד מיומנות חדשה או להרים פעילות פנאי חדשה. מחקרים הראו שלמידה רציפה וכל החיים עוזרת לשמור על ערנות נפשית.


הסרטון צולם על ידי גולדפארם אמצעי שיקום למבוגרים.