התפקיד המכריע של SMS  בתעשיית האופנה

שיווק הוא עסק טריקי, במיוחד בתעשיות מתהפכות ודינמיות כגון תעשיית האופנה. תעשיית האופנה נתונה לשינויים בהעדפות צרכנים, אופנות וטרנדים שמתחלפים כל הזמן, עונתיות שנתונה גם לחסדי מזג האוויר ועוד. כל אלו מייצרים לחצים רבים ומחייבים גמישות מקסימלית ולכן דווקא ערוץ שיווק כגון SMS שהוא גם מהיר, גם יעיל וגם מאוד אישי מהווה גורם כל כך חשוב בתמהיל השיווק של עסקים בתחום האופנה.

גורם נוסף שמאפיין את תעשיית האופנה ומתאים מאוד לשימוש בערוץ השיווק בסמס הוא נאמנות לקוחות. החשיבות של נאמנות לקוחות ובניית מועדוני לקוחות היא כלי מרכזי אצל כל קמעונאי בינוני ומעלה בתחום האופנה וכאשר מנהלים מועדון לקוחות חשוב מאוד לספק ללקוחות מידע יעיל ומועיל, קצר וכזה שתופס את תשומת ליבם המלאה באותו הרגע ואלו בדיוק היתרונות של הודעות הטקסט המיידיות.

מהניסיון שלי, ראיתי שוב ושוב כיצד שימוש מושכל בסמס ליצירת קמפיינים מתוזמנים ומותאמים אישית תורם בשלושה מרכיבים עיקריים של השיווק: גידול בתנועה לעסק עצמו, גידול במכירות וחיזוק נאמנות הלקוחות. אחוז הפתיחה המדהים של הודעות מסוג זה (מחקרים מצביעים על בין תשעים לתשעים ושמונה אחוזי פתיחה!) מאפשר להגיע ללקוחות בכל שלב. אפשר לחלק קמפיין סמס מוצלח לשלושה מרכיבים חשובים בגדול: איכות הדאטה שיש לך, כלומר איכות הרשימה המדוורת. ההודעה עצמה והערך שהיא מספקת וההתאמה האישית של ההודעה אל קהל היעד.

הדבר החשוב ביותר הוא לאסוף רשומות, רשומות איכותיות אשר יהוו את הבסיס לדיוורים השונים. במקרים מיוחדים רצוי ומומלץ להפריד ולסגמנט את הרשימה הכללית לתתי רשימות על פי צרכים שונים או מאפיינים סוציו דמוגרפיים שונים אך ברוב המקרים ניתן להסתפק ברשימה אחת כל עוד מדובר על לקוחות קיימים ופוטנציאלים שנמצאים בסבירות גבוהה לבצע רכישה חוזרת.

הדבר השני הוא ההודעה – חשוב מאוד לשאול את עצמך האם ההודעה אכן מביאה תועלת וערך אמיתי ללקוח? האם היא מתומצתת דיה? האם היא ברורה מקריאה ראשונה או שניתן להתבלבל בהבנת כוונת מחבר ההודעה? האם יש בה קריאה לפעולה? וכולי – חשוב מאוד שההודעה תהיה ישר ולעניין עם ערך גבוה ללקוח.

הדבר האחרון הוא התאמת הודעת SMS מסויימת לקהל היעד הרלוונטי ביותר – לא רק בהצעה עצמה אלא גם בתזמון השליחה, בתדירות השליחות וכולי.